X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Computers en internet" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Google als reclamebureau

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+1
  Goed artikel ( +2 )
  Slecht artikel ( -1 )
RSS van Normyo Normyo Auteur op infoyo sinds
12 November 2008


Bekijk het profiel van Normyo
Datum: 06-04-2009
Auteur: Normyo
Voor de meeste mensen is internet tegenwoordig een belangrijke informatiebron. We gebruiken het om informatie te zoeken over producten. We gebruiken het als middel voor ontspanning. We gebruiken het als communicatiemiddel. We gebruiken het zelfs als winkel.

Reclamebureau Google

Door de kwalitatieve resultaten van de Google zoekmachine, is Google verworden van een zoekmachine tot een reclamebureau. Want met de juiste samenstelling van een website wordt het mogelijk om bij Google op de eerste pagina van de zoekresultaten te komen. Dit in tegenstelling tot de zoekmachines voor het Google tijdperk. Voor die zoekmachines was het voldoende om zoveel mogelijk begrippen te verwerken in een pagina, om als zoekresultaat gepresenteerd te worden.

Maar het gevolg van het succes van reclamebureau Google is tegenwoordig echter, dat bedrijven proberen om te beredeneren hoe Google tot zijn zoekresultaten komt. Waarna zij op basis van hun beredeneerde schatting de Google zoekresultaten in hun voordeel proberen te laten werken.

Nu is de meest basale informatie over de Google zoekmachine ondertussen wel bekend. Hoe groter het aantal links, die naar je pagina wijzen, hoe hoger je in de resultaten terechtkomt. Tenminste als je pagina en de verwijzende pagina's het zoekbegrip bevatten. Daarbij heeft een verwijzing van een pagina, waar veel naar verwezen wordt meer waarde, dan een pagina met weinig verwijzingen.

Gelukkig is dat niet het enige criterium dat Google gebruikt bij het zoeken. Anders zou het namelijk voldoende zijn om met een paar honderd websites afspraken te maken over het naar elkaar verwijzen.

Google zoekmachine

Het nadeel van de Google zoekmachine tegenwoordig is dus dat het vooral gezien wordt als een reclamebureau, een goedkoop reclamebureau. Daardoor staat het tegenwoordig vol met reclame en kom je soms pas op pagina drie of vier de informatie tegen die je zoekt.

Voor een deel kun je dit probleem oplossen door je zoekopdracht te specificeren. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van aanhalingstekens ("Sta stil"), zodat Google een zin behandeld als zin en niet als losse woorden. Of door opdrachttekens te gebruiken als plus, min of Boolean commando's als AND, OR, NOT.

Verder kun je er natuurlijk zeker van zijn, dat Google zelf ook voortdurend opzoek is naar een manier om haar zoekmachine reclame vrij te houden. Want het is juist de zoekmachine die ervoor zorgt, dat Google gebruikt wordt door zoveel mensen ter wereld. En als de zoekresultaten meer reclame bevat dan resultaten, dan is een nieuwe zoekmachine snel gevonden met Google.

Dus zolang de eerste tien zoekresultaten van tien zoekbeurten of een vergelijkbare verhouding geen reclame bevatten, hoeft Google zich geen zorgen te maken over haar positie als de meeste gebruikte en bekendste zoekmachine op internet. En dat zorgt er weer voor, dat ze veel reclame kan verkopen aan bedrijven, die reclame willen maken naast de zoekresultaten. Laten we dan ook maar hopen dat Google blijft werken aan haar zoekmachine, zodat deze meer bruikbare resultaten produceert, dan reclame.


Reacties op dit artikel
Hazle, 2009-10-23
( 0 )

Helemaal mee eens.
Google als zoekmachine met als resultaat paginas vol reclame.
Afgezien van de Google-Adds waar je regelmatig per ongeluk, op terecht komt.
Het word steeds vervelende bij Google... *zucht*
Normyo, 2009-10-23
( 0 )

Ja Hazle, en dat alles omdat ze ook bij Google allemaal rijk wil worden. Ondertussen lijkt het erop dat niet de zoekers de klanten van Google zijn, maar de adverteerders.
T038682, 2009-12-13
( 0 )

Natuurlijk zijn de adverteerders de klanten van Google. Het geld moet ergens vandaag komen.

Wel een goed artikel, proficiat!
Normyo, 2009-12-13
( 0 )

T038682, dank je wel voor het compliment.

Maar niet alleen de adverteerders zijn de klanten van Google. Ook de zoekers zijn klanten, want zonder zoekers heeft Google geen adverteerders. Terwijl de zoekers Google wel zullen gebruiken als er geen adverteerders zijn.

Google zal dus op zoek moeten naar dat evenwicht waar ze beide partijen tevreden houdt.
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl