X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Computers en internet" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Creativiteit op het internet

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Normyo Normyo Auteur op infoyo sinds
12 November 2008


Bekijk het profiel van Normyo
Datum: 18-08-2009
Auteur: Normyo
Er is nog een heleboel creativiteit beschikbaar op het internet. Kijk alleen al naar een site als Infoyo, waar genoeg mensen hun eigen verhalen en artikelen publiceren. Ook het feit dat sites als Web-log en Punt nog steeds bestaan, maakt duidelijk dat de menselijke creativiteit nog lang niet dood is op internet.

Commercie en creativiteit

Je zou denken dat de partij die het meeste belang bij creativiteit heeft de ondernemers en commerciŽle bedrijven zijn. De bedrijven die zelf moeten zorgen voor hun inkomsten en niet het recht hebben om belasting te heffen of subsidie kunnen aanvragen bij de belastingheffer. Maar als je gaat kijken hoe sommige ondernemers op internet met creativiteit omgaan, dan brengt je dat wel aan het schrikken.

Wat schepte namelijk mijn verbazing toen ik opzoek ging naar een artikel uit het FinancieŽle Dagblad met twee bloggers die allerlei instrumenten gebruiken om hun aanwezigheid op internet te ondersteunen? Ik kwam allemaal kopieŽn tegen van een samenvattend artikel. Er werd overal netjes gemeld dat het orginele artikel in Het FinancieŽle Dagblad te vinden was, maar het orgineel was niet op de eerste resultaten pagina te vinden. Nu blijkt het orginele artikel alleen te vinden te zijn in de offline versie van het dagblad, maar dat wordt nergens duidelijk.

Maar wat dit zoektochtje duidelijk maakt is dat gevonden worden met copieŽn van het werk van anderen altijd nog beter is, dan niet gevonden worden.

Je kunt dus gerust stellen dat met de komst en het succes van Google, de terreur van de zoekmachine is opgekomen. Wat tot gevolg heeft dat ondernemers liever met het werk van anderen gevonden worden door een zoekmachine, dan gevonden worden met het product dat ze willen verkopen.

En natuurlijk geldt dit niet voor alle ondernemers, want zo zwart/wit is de wereld nu eenmaal niet. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat Gerard Reve, god hebbe zijn ziel, als hij een website gehad zou hebben, daar teksten van anderen op had willen plaatsen.

Creativiteit op internet

Je vraagt je wel af waarom ondernemers en commerciŽle bedrijven liever gecopieerd nieuws op hun site hebben, dan werkelijk nieuwe informatie te produceren voor hun klanten? Of geloven ze al die verhalen van de verkopers van die klant en klaar pagina vulling, dat Google vooral kijkt naar vernieuwing op je site? Dan zou het misschien goed zijn als die ondernemers hun eigen creativiteit eens loslieten op wat Google nu eigenlijk precies is. Want dan zouden ze begrijpen dat Google een dienst is, niet veel anders dan wat zij zelf hun klanten bieden. Google is eigenlijk niet veel meer dan een supermarkt, die misschien iets makkelijker werkt, maar meer is het niet. Het product dat Google verkoopt is gemak. Net zoals een supermarkt gemak verkoopt. Maar net zoals ik, als ik eenmaal een bakker heb gevonden die lekker brood bakt, mijn brood niet meer koop bij de supermarkt. Zo ga ik ook rechtstreeks naar een website als ik eenmaal de juiste heb gevonden.

Gevonden worden op Internet is dus zinvol. Maar daarna komt het aan op creativiteit. De creativiteit van de ondernemer, die het product weet te verkopen dat zijn klant zoekt, zodat hij of zij terugkomt.

Dus ook op internet gaat het voor de ondernemer om creativiteit. De creativiteit van het vinden van de juiste vorm van communicatie met de klant. De creativiteit van het vinden van de juiste vorm van gemak voor de klant. De creativiteit van het vinden van de juiste hoeveelheid inspanning die een klant nog wil opbrengen voor jouw product. De creativiteit van het vinden van wat de klant nu eigenlijk wil.

De klant zit er dan ook niet op te wachten om tien keer hetzelfde verhaal op de resultaten pagina te vinden. En zodra er een zoekmachine komt die dat levert, dan maakt Google de kans dezelfde kant op te gaan als vele andere bedrijven die zich niet aanpasten aan de veranderingen in de wereld om hun heen.

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl