X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Computers en internet" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Zoekmachine terreur

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
0
  Goed artikel ( 0 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Normyo Normyo Auteur op infoyo sinds
12 November 2008


Bekijk het profiel van Normyo
Datum: 19-08-2009
Auteur: Normyo
Wat mij de laatste jaren opvalt is dat zoekmachines eigenlijk niet echt bruikbaar meer zijn voor mensen die snel iets zoeken. Je moet eigenlijk heel precies weten hoe je beschrijft wat je zoekt, als je het echt wilt vinden. De belangrijkste reden daarvoor is natuurlijk de zoekmachine marketing.

Marketing

Eigenlijk mag je het geen marketing noemen, want marketing gaat over je klant leren kennen, zodat je hem kunt bieden wat hij zoekt. Marketing gaat over je klant begrijpen op aspecten als moeite, kosten, wensen, communicatie, prijs, locatie, promotie, product. Marketing gaat niet over zorgen dat je boven in de zoekresultaten terecht komt op Yahoo, Google, Bing, Lycos, Ask, Ilse en al die vele andere zoekmachines die er zijn. Boven in de zoekresultaten terecht komen is reclame maken, hele dure reclame overigens. Want als je door middel van zoekmachine marketing boven in de zoekresultaten wilt komen, dan moet je een expert inhuren om dat te realiseren. En dat zijn dure experts, want ťťn persoon alleen kan dat niet voor je realiseren, omdat niet alleen je website moet worden aangepast, maar ook vaak de teksten en de meta informatie en er moeten links naar je site worden gecreŽerd.

Eigenlijk zou het dan ook geen zoekmachine marketing moeten heten, maar zoekmachine reclame.

Terreur


Het gevolg van de wens om met behulp van zoekmachine reclame te maken is dan ook het ontstaan van de terreur van de zoekmachine. De terreur van de zoekmachine is echter niet ontstaan omdat iedere inhoudsproducent op internet bovenaan in de zoekmachines gevonden wil worden. De terreur van de zoekmachine is ontstaan omdat allerlei ondernemers zichzelf altijd bovenaan in de zoekresultaten willen vinden. Het maakt niet uit welk onderwerp je intypt, zij moeten bovenaan staan.

Het gevolg is zelfs zo erg, dat je rustig kunt spreken van zoekmachine spam. Je typt een algemeen woord in en je komt eerst tien paginas tegen met sites die eigenlijk helemaal niets met dat woord te maken hebben. Ik weet ik overdrijf nu even. Maar als de eerste vijf posities bezet worden door reclame, dan komt dat voor de meeste mensen overeen met tien paginas reclame. Want de meeste zoekmachine gebruikers kijken niet verder dan de eerste pagina en sommige gebruikers kijken niet eens verder dan wat direct zichtbaar is na een zoekopdracht.

De zoekmachine optimalisatie en haar gevolgen mag je dus met een gerust hart zoekmachine terreur noemen.

Inzicht

Wat die zoekmachine terreur/reclame eigenlijk wel duidelijk maakt, is dat ondernemers altijd op zoek zijn naar de goedkoopste manier van reclame maken. Als een consument opzoek is naar goedkope producten dan noemen we hem gierig, behalve natuurlijk als de consument geen geld heeft, dan is het zuinig. En in Europa staan Nederlanders en Schotten bekent als zuinig of gierig. En ik geloof dat de Zeelanders zichzelf zuunig noemen. Maar in ieder geval Nederlanders staan vaak niet bekend als 'big spenders'.

Zou het kunnen dat wereldwijd de ondernemers die goedkoop reclame willen maken, afstammen van Nederlanders of Schotten?

Want voor al die ondernemers die doormiddel van zoekmachines reclame maken, zijn er natuurlijk genoeg ondernemers die gewoon gevonden willen worden met hun product. In zekere zin is zoekmachine optimalisatie dan een vorm van marketing, omdat je je klant probeert te helpen om met zo min mogelijk moeite je site en product te vinden.

Maar ja dat is dus wel een gevolg van de zoekmachine terreur. Als er niet zoveel ondernemers waren die altijd voor ieder woord gevonden wilden worden, dan zouden de meeste ondernemers voldoende hebben aan een goede site met een leuk aantal kwalitatieve inkomende links om goed gevonden te worden.

Reacties op dit artikel
Wees de eerste die een reactie plaatst!
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl