X

Sinterklaasgedichten maak je simpel, snel en origineel!

  • Ontvang 5 originele gedichten
  • Volledig gepersonaliseerd
  • In 2 minuten klaar!
Ga naar sinterklaasgedichten.net
Infoyo
Vragen en antwoorden
Zoek artikelen:

Enquete iPhone 4

Ontvang het laatste nieuws over "Computers en internet" en maak kans op 1000 euro cash.
Laat nu je e-mailadres achter. Speel gratis mee.


Technorati

Venster sluiten

Maak een melding van dit artikel
Selecteer de motivatie van je melding:
Spam / reclame Misleidende of onduidelijke inhoud
Lage inhoudelijke kwaliteit Niet Nederlands
Erotische inhoud Artikel bestaat reeds op internet
Gokken / Illegale promotie Andere reden...

Omschrijf de motivatie van je melding:
Venster sluiten

Stuur dit artikel door
Je naam:
Je e-mailadres:
E-mailadres ontvanger:
Artikelscore
+1
  Goed artikel ( +1 )
  Slecht artikel ( 0 )
RSS van Normyo Normyo Auteur op infoyo sinds
12 November 2008


Bekijk het profiel van Normyo
Datum: 21-07-2010
Auteur: Normyo
Een van de eerste sites die probeerde om een overzicht te creŽren in het wirwar aan weblogs dat ontstond aan het begin van de 21ste eeuw was Technorati. Op Technorati kon en kun je je aanmelden als eigenaar van een blog, waarna Technorati bij goedkeuring je blog toevoegde aan haar overzicht. Het doel was natuurlijk het creŽren van links vanuit een overzichtssite naar weblogs. Wat vooral interessant was vanuit het oogpunt van Google pagerank. A9N7ACNWGR6U

Technorati

Voordat Technorati begon in 2002 was je volledig afhankelijk van de kwaliteit van een algemene zoekmachine om de weblogs te vinden met onderwerpen die jou interesseerden. Het zoeken met een algemene zoekmachine als Google of Yahoo naar een weblog was in die tijd natuurlijk maar zeer twijfelachtig, omdat er nog heel veel andere sites waren over het onderwerp. Het voordeel van Technorati was dat er alleen gezocht werd in blogs. Daar moest je, in tegenstelling tot algemene zoekmachines wel iets voor doen.

Om door Technorati gevonden te worden moet je je aanmelden bij de website. Je moet dus een account maken. Vervolgens moet je de url van je weblog toevoegen en Technorati laten weten dat je je blog wilt toevoegen. Technorati contrleert vervolgens of het om een blog gaat. Daarbij hanteert het een heel simpel blog model, dat volledig op uiterlijk is gericht.

Zo wordt er simpelweg gekeken of er een code die Technorati afgeeft te vinden is in een artikel op het weblog en in de RSS feed van het weblog. Dat gaat natuurlijk volledig voorbij aan wat een weblog inhoudelijk is.

Verder is Technorati gestopt met het volgen van blogs in een andere taal dan Engels, wat overigens niet betekent dat het onbruikbaar is geworden als zoekmachine. Maar Technorati volgt dus niet meer automatisch anderstalige blogs, zoals dat wel doet met Engelstalige.

Technorati staat ook nog bekend als de uitgever van ĎThe state of the blogosphereí, een soort algemeen overzicht van het aantal blogs en de onderwerpen waarover geschreven wordt, die aangemeld zijn bij Technorati. Een soort reclame middel voor Technorati in zekere zin om zich jaarlijks even onder de aandacht van de pers te brengen.

Het aanmeldingsproces

Het aanmeldproces bij Technorati is om te beginnen niet anders dan op andere sites waar je een account moet aanmaken. Je moet een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven, je moet nog wat persoonlijke informatie opgeven en je bent klaar. Tegenwoordig kun je ook nog een avatar toevoegen en wat extra informatie. Dus in die zin lijkt Technorati op iedere andere site waarbij je je moet of kunt aanmelden.

Vervolgens kun je, nadat je natuurlijk je account hebt bevestigd, om te voorkomen dat iemand anders onder jouw naam zich aanmeld, je weblogs gaan aanmelden.

Dit aanmeld proces is wat omslachtig zou je kunnen zeggen. Zeker als je bedenkt dat Technoratie probeert om te voorkomen dat andere sites dan weblogs zich aanmelden. Dus krijg je een code die je in een artikel moet plaatsen en die terecht moet komen in de feed van je blog. Vervolgens kun je dan op Technorati aangeven dat je de code hebt geplaatst. Waarna je blog aan de lijst van blogs die aan jou toebehoren wordt toegevoegd.

Het voordeel

Goed bezien heeft Technorati tegenwoordig eigenlijk geen echt voordeel meer ten opzichte van Google. De zoekmachine van Google is zo goed geworden dat als je de titel van een blog intypt en een woord uit een artikel, dan kom je meestal van zelf wel op de juiste plek.

Het enige voordeel dat Technorati eigenlijk nog bied is het creŽren van een betrouwbare backlink. Je kunt als blogger zelf bepalen of er een backlink naar je weblog komt en bent niet afhankelijk van anderen. Een tweede klein voordeeltje is dat als iemand bekend is met Technorati en het gebruikt om een blog te zoeken dat hij nog niet kent, dan is de kans natuurlijk groter dat je gevonden wordt op Technorati dan via Google.

Overigens moet je ook weer niet teveel waarde hechten aan de backlink van Technorati naar je blog, want ook Google houdt er natuurlijk rekening mee dat Technorati een verzamelsite is. Dat zal automatisch betekenen dat links van Technorati een lagere waarde toegeschreven krijgen, dan bijvoorbeeld van een ander weblog dat over dezelfde onderwerpen schrijft en naar jouw blog verwijst.

Reacties op dit artikel
Kapoentje, 2010-09-25
( 0 )

Goed artikel
Plaats een reactie
Naam:
E-mailadres:

Reactie:

Auto en vervoer Computers en internet Dier en natuur Electronica Eten en drinken Financieel Hobby en vrije tijd Huis, tuin en wonen Kunst en cultuur Mens en gezondheid Mijn mening over... Muziek, Tv en films Samenleving en ontwikkeling School en studie Sport Vakantie en vermaak Wetenschap Zakelijk




      Home   -   Aanmelden   -   Top artikelen   -   Nieuwe artikelen   -   Sitemap   -   Help   -   Links   -   Privacy policy   -   Contact
Copyright © 2017 - Infoyo.nl